Saturday, 20 February 2016

My New Post

Kering..

Rasanyer dah lama tak online..rasa dah nak kering kontang idea ini..tak tau la..tapi bila tengok2 balik blog terasa rindu..masakan kita lupa akan kehidupan lalu..

Banyak dah belajar..Rasanya dah lebih 8 Tahun..mmm Struggle is Real..atau lebih tepat lagi..segalanya lakukan dengan sendiri..mana yang dah lepas harus dilupakan..Alhamdulillah Rezeki masih ada..

Mungkin sudah dewasa..kesedihan itu dah makin tiada..atau lebih tepat lagi..menangispun tiada guna..buat apa nak fikirkan segala kesulitan ..esok lusa datang balik..so Move on..

Belajar sesuatu yang baru dan tidak tergesa2 dalam satu perkara mungkin itulah jalan terbaik..kekadang kita dapat memikirkan kehidupan tak sama dan mengharapkan kebahagiaan datang secara tak terduga..

Bila cakap pasal kawan lama..who I'm gonna miss..urmmm tak tau la nak cakap..semua buat hal..ada kehidupan mereka sendiri ..dan mungkin mereka sama macam aku..ada hal yang perlu diuruskan dan yang lebih tepat lagi..sudah ramai kawan...

Terdetik nak Tanya khabar..mungkin mereka sedang bergembira..dan mungkin juga tengah menikmati kebahagiaan yang ada didunia ini.. adalah lebih baik jangan kacau..

Mengeluh ..

Memang kekadang aku tidak tahu apa yang aku harus cari..jaga hati manusia memang tidak lah sebab aku tidak pandai untuk menasihati org lain..kerana aku sendiri tidak dapat uruskan nya..mana yang ada depan mata itu lah nasib..mungkin terlalu manja..

Kerja
kalau dilihat dari sudut ini..Alhamdulillah dengan rezeki..aku Syukur..kesukaran tak sama macam dulu makin lebih baik...dan aku harap juga aku akan lebih baik lagi pada masa masa akan datang ..


Apapun yang terjadi..

hidup perlu diteruskan..tak guna sakit hati atas kejayaan org lain..sebaliknya belajar dari kesilapan dan be the best among the best..

oklah setakat ini..mungkin kita jumpa lagi..ahahha 4 sure not 8 years from now hahaha

Sunday, 19 July 2015

Begini..

Hidupkan terus Begini..
ada yang kata aku lupa diri.
tapi diri susah untuk meluah..
Bangun ku menangis lalu tidurlah ubatnya
hati retak dah pecah dalam-dalam
tapi luarnya ibarat mekar bunga cempaka..
kata2 indah mampu hiburkan orang lain..
tapi tak mengapa aku sendiri tanggung..

Ke kiri rasa tersiksa..
ke kanan..tak mampu nak kata..
terkadang mampu diam dan sabar..
tiada harapan meraih undi..
aku tak mampu hipokrit..
aku dengan dunia sendiri
tak kisahlah mereka tak faham

kesudahan begini jadinya..
hidup move on dan teruskan..
gagal tu dah biasa ..

teruskan jugak hidup selagi terdaya

Saturday, 4 July 2015

Kita Telah Segalanya..

Bulan ini adalah Bulan Ramadhan...bulan yang kita nanti..
mana nak fikir balik kg..tinggal kat mana..masa lagi
kenapa aku seringkali memikirkan dan memikirkan perkara yang bakal belaku..
berat kepala ini..apakah faktornya..

Terkadang aku ingin mengambil jalan yang singkat
jalan yang mudah bagi ku..jalan yang tak payah pening2 ..
pening kepala ini..entahlah..
kadang2 aku fikir buat apa yang ada depan mata sahajaa..aku gagal mengaturnya
perlukan seseorang itu terlalu lambat dan buang masa bagi aku..
tak per la biar lah aku aturkannya..

Dunia ini berputar lagi..
terkadang aku rindu kawan lama..
terkadang aku rasa perlu move on dalam hidup..
kerana masing2 terpisah kerana mengejar cita2..
dalam hati ini tidak punya perasaan yang tidak mahu melihat sapa sahaja Berjaya..
bersyukur dapat berkenalan dan mengenali itu satu nikmat


kini aku kena cipta memori indah ..
cari tempat baru dan mencari ilham..
kau tahu aku dapat melupakan mu Notty..
sekian abad aku ingat kamu..
dan kini aku Berjaya..
tahniah..

kebahagian itu datang dari diri kita sendiri rupanya..

kini aku sangat gembira..

mengorak langkah..

Thursday, 1 January 2015

Semangat Baru..

Tahun ini Tahun Baru 2015
aku kembalikan lagi sinar yang malap
gelap seakan tiada


tapi aku yakin


aku mampu bangun..
bangun dari tidur ..


jangan malas


itu pesan




kat sini aku tiada siapa2..


jadi




Teruskan Usaha.

Friday, 12 December 2014

Kerana kau

Kerana kau
aku hilang idea
hilang segala semangat
hilang password..


tapi kini.


aku kembali..


kau cari aku..




tak payah !

Thursday, 8 May 2014

Kau yang Aku ada..

kau yang aku ada..
aku tidak pernah sedari
pergi ..dan kini kembali..
terdetik untuk bersama
tapi kebahagian bukan milik kita

kau ada tapi jauh
aku ada dekat sahaja
tapi ..
kita terpisah..
kerna ikatan itu
tidak ditanganku..

kau datang menagih..
sedangkan aku sendiri seorang
melihat kecurangan..

tatkala hati berbisik
kau yang aku ada
sebahagian hidupku..
tidak pernah merasa
ingin pergi..

tapi..
walaupun kau ada
kau bukanlah milikku
lalu aku kotakan niat

untuk pergi jauh
biar sendiri.
tidak tersiksa..

lalu melupakan

segalanya...

Thursday, 3 April 2014

Budak Belanda

Aku nampak kau pagi ini..
i love bali..
itulah dari sepatu yang aku nampak
tertera..

lalu aku diam..
pastinya itu hanya selingan
tidak akan ada 2 atau 3

akhirnya..
pantai menemukan kita..
aku mengambil langkah menegur..
kau adalah Budak Belanda..

Aku Suka kau..
adat kita berbeza
tapi kemesraan kita serupa..
ada kata mungkin tidak terluah..
tapi kita gembira..

Disebalik kejauhan..
aku masih teringat akan dikau..
bila kau katakan sesuatu yang bisa buat aku
tersenyum..

itulah..
kenanangan paling terindah..


Hanya Di Bali..

Monday, 10 February 2014

Kini Kau Rasa..

Aku telah sengsara
sedekat lamanya
dan kini tiba masanya
kau jugakan rasa

Tiba gelap malam
kau mulakan langkah
aku tersenyum..
namun aku tak dapat bayangkan
kepuasan aku untuk membalas
setiap msg yang telah engkau berikan..

kau mengingatkan aku
zaman kita kenal..
dan kejujuran aku juga
telah memusnahkan impian..
kau tidak pilih antara satu
sebaliknya kau tamak

bila kau dapat dia..
kau kembali kepada aku
mungkin kau bilang kau juara..
kau memang hebat..

dan kini kau datang..
merayu, merintih dan inginkan
kesemuanya..
kau sangka kau hebat..

aku tersenyum..
dan kini aku mulakan langkah
agar kau terus menagih..
itulah yang aku lakukan dulu
menagih cinta palsu..

Dunia ini berputar
dan ingin aku katakan..

lets the game begin..

Saturday, 8 February 2014

Sang Sayu Lepaskan Diri..

Air mata dia mengalir lagi..
sangat sayu penceritaannya..
bila cinta tak berbalas..
sayang menjadi dendam..

Sememangnya dia kalah dalam pertaruhan..
lima lawan satu..
berlainan jantina..
tapi dia sebagai satu ini..
mampu berdiri..
tanpa rasa hampa..

Ternyata dia hebat..
kerana kegagalan berbuat begitu
menjadikan org lain bisa memperguna..
lalu dikuatkan semangat tuk bangkit..

tatkala airmata itu dikenang..
segala risau dan dendam telahpun hilang..
itu semua duniawi katanya..
ketawa jadi gaduh..
benci hilang sayang..
berpaling kerana tidak mahu mendengarnya lagi..


kalian biasa kagum tertawa..


sebenarnya..

kalianlah bermasalah..

bukan satu ini.