Wednesday 12 August 2020

Sudah Lama..


Sudah lama aku tidak jenguk kau..Apa Khabar ..Gembira..atau ..Kau telah tinggalkan banyak kisah Duka..kata org ..yang berlalu biarlah berlalu..Zaman Remaja Terlalu banyak Ranjau dan Duri..Hmmm..Tetiba ..mata aku ber air..tak tau kenapa..Takut aku nak Selak Laman ni satu2..Hati penuh luka..Sebab tu aku jarang untuk berkunjung ke Sini..
Apa Khabar Kawan ku..Sungguhpun kalian tidak menjawapnya aku tahu ..kalian bahagia di sana..Mmg benar ..yang tinggal hanyalah kenangan ..Segala kebaikan aku simpan elok2 dalam hati..dan luka yang ada aku buang sebagai penguat semangat aku pada masa akan datang..
Akhirnya aku sendiri..Tak sangka tapi itu pasti..terkadang aku tidak mahu kawan..kerana kawan juga aku sakit..kerana kawan juga pernah meninggalkan aku tanpa Bukti..mungkin juga kerana sikap aku..atau mungkin mereka sengaja mahu menyakiti aku..hmmm penat sebenarnya..tapi aku rasa lega walaupun sendiri..
Sudah lama aku tidak menaip..terkadang aku fikir ..aliran teknologi dan terlalu banyak aplikasi membuatkan aku lupa akan masa lalu..masa lampau yang penuh dengan Cabaran..Kawan ..silih berganti..tidak ada seorgpun yang benar2 melekat dihati..maksud aku yang aku rasa special..biarlah mereka berlalu bagaikan angin tiap kali daun gugur..sebab tu biarkan mereka terbang tinggi seperti aku ini...
Hidup ini tidak perlu Rule..macam itu juga aku..aku tidak suka dikongkong..diperguna..kerana aku bukan lagi hidup di zaman dulu..Sychology aku juga semakin tinggi..bila melihat org sahaja aku boleh tahu dia ikhlas ataupun tidak..hmmm dunia ooo dunia..begini lah caranya..
terkadang aku mahu susun ayat dan menyenaraikan nama2 yang telah menyakiti aku..tapi..bila fikir2 balik ..patutkah aku..ataupun biarkan sahaja mereka..sehingga karma menanti..
hmmm ..mengeluh lagi..kenapa aku mengeluh eak..bukankah aku katakan aku lega..hmmm..entahlah..episod ini belum berakhir..mungkin aku patut senaraikan cerita2 aku yang indah disamping mereka yang sudah pergi..mungkin lebih cantik dan lebih sedap bila org membaca dari terus membaca kisah duka aku diperguna,diperalat oleh kawan2 sendiri..bagi aku biarlah mereka meletakkan aku di level paling bawah..yang peling penting aku kenal diri dan kemampuan sendiri..
hidup ini perlu terbang tinggi..nnti kita cerita lagi


No comments: