Wednesday 12 August 2020

Warga Tulip

 Hari ini kita berjumpa lagi ...Warga Tulip..

banyak benar kisah kita..antara kisah permulaan..dan berakhir dengan kesedihan

keterasingan yang aku pilih sendiri..jalan sendiri..dan tak akan mungkin kita macam dulu..

ada yang tanya kenapa..hmmm biarlah meraka sahaja tahu..banyak kisah2 warga tulip aku sendiri dah 

delete..biar lah ianya menjadi memori dalam hati ini..


Hari ini..aku jumpa salah seorang warga tulip..sempat bertegur sapa..kita bukan lagi macam dulu ..tapi 

ternyata pertemuan tadi di Rasta buat aku teringat Arwah Wan,Arwah Latif,Arwah Arm..Keseluruhan 

kawan2 kita..Sebab itu aku dah tak mahu pulang ke Ampang..Sayu..


Aku percaya yang aku tidak boleh lari dari kenangan ..tapi aku juga tidak mahu terus terkenang..sebab 

antaranya ada yang masih bernyawa dan bisa menyakitkan..

ada yang datang tanya khabar..tetapi terlalu banyak berita palsu ..Aku sombong,aku lupa diri..aku cuba 

lari..ah biar lah..cukup sudah menjadi baik..dengan baik juga aku selalu dihina..Sebab itu biarlah 

kenangan ini berlalu..tak mungkin kita jumpa lagi dan lagi..


Warga Tulip punya kelas tersendiri..tapi aku tidak rasa aku akan berada di situasi itu..pengakhiran 

tangisan dalam hati yang tak akan pernah padam..biar mereka berkata..sedikit aku tak dendam.


kita jumpa..tapi kita tidak akan seperti dulu...

No comments: