Tuesday, 17 August 2010

Saya Sudah Punya Teman


Dah pose ke-6 kita nampaknyer..kejap jerk kan..baru tadi ingat2 nak gi cari makanan kat tempat lain..tapi bila memikirkan kat kawasan rumah sendiri ada bazaar menjual juadah..lebih baik pergi ke tempat yang lebih dekat lagi..senang..

Semalam baru lepas buka pose dengan Restoran Warisan Kuala Lumpur..oh tempat baru ..makanan dia pun bley tahan..rasa kenyang sangat..selebihnyer kenyang berborak dengan kawan2 office..itu bukan saya belanja..Bos yang belanja..sayangnyer saya terlupa nak merakamkan detik2 indah sewaktu berada di sana..

Sejak kebelakangan ini..Hujan turun agak lebat..tadi balik pun kena jalan cepat2 yerlah takut jugak basah kuyup..kalau demam nanti cam ner..terpaksalah cuti..bila cuti nanti bos marah..kalau tak nak kena marah baik tak yah cuti..lagipun kerja banyak nak kena satlekan sebelum raya nie..

Hari ini saya dapat satu buku..Buku tu kawan saya bagi..buku tu sebenarnya tuk diconteng2 ..saya dapat idea tuk mencoretkan kata2 dan Poem saya dalam buku itu..lebih senang dan kalau saya nak luahkan aper2 mesti bley punye..itulah teman saya sekarang..

Saya rasa simpati dengan nasib seorg kawan saya..hari ini baru saya tahu yang dia baru putus cinta..hmm mungkin dia tengah bersedih..saya pun tak sempat nak tanya dia macam2 ..sebab hal saya pun banyak..tapi kalau tidak mengambil berat antara satu sama dengan yang lain..adakah kita dicop "bermacam2"..

Saya bukan tak mau masuk campur hal kawan2..saya lebih rela sebenarnya diamkan sendiri..kalau ada kelapangan atau keterbukaan serta sifat percaya mereka pada saya..saya memang sudi mendengar..saya ni boley tahan gak kalau bab2 dengan kisah org..saya suka..disitu saya belajar erti idup...yerlah kan org tua semua jauh ..sapa lagi boley diharapkan kalau bukan kawan2..

Setiap cerita mereka saya jadikan ilham kehidupan..dan dalam kehidupan itu saya jadikan Poem yang bererti buat diri saya dan juga mereka..

Balik nanti saya akan start menconteng....yerlah dialah teman saya sekarang..

No comments: