Saturday, 28 August 2010

Kalian Takkan Faham..


Saya terlepas masa saya lagi ..janji tak nak tido lebey2 ..tapi saya tertidur juga ari nie..akibatnyer saya terlambat pergi kerja..kenapa saya selalu begini..saya selalu janji pada diri saya supaya tidak mengulangi kesilapan itu berkali-kali..tapi saya memang degil..

Sempat saya singgah ke kedai melihat majalah-majalah baru yang bakal saya khatamkan..itu memang tabiat saya..kalau saya beli pun ..pasti tak muat diruangan bilik saya tu..apa yang sempat saya akan baca dan lihat gambar sampai saya hafal setiap bait-bait perkataan..

Hari ini ada kawan saya tanya saya..kenapa saya meninggalkan sesuatu perkara itu sampai ianya menjadi tergantung...mungkin kalian tidak faham apa yang Kawan saya maksudkan itu kan...senang sahaja..saya akan jelaskan kat sini..

Terkadang manusia tersalah faham dengan saya..sampai saya tak tahu bagaimana tuk menerangkan hal sebenar pada mereka..hinggakan saya lebih rela tutup mulut dan mengaku salah..ada pulak tu sanggup tak mau kawan dengan saya gara-gara mendengar cerita sebelah pihak..bagi saya, setiap manusia ada hak dan pengertian dalam istilah berkawan..biarkan la ianyer menjadi rahsia buat saya selama-lamanyer..tapi kalau org yang saya tak mau kawan tu lebey2..sampai memburukkan dan mengada-adakan cerita..siaplah idup dia..sampai mati pun saya tak akan biarkan org itu....bab2 gaduh ni saya gentle skit..kalau takat nak depan2 saya memang tak heran..

Kebetulan hari ini saya pergi jalan Tar saya tengok banyak sangat pakaian ..Sebelum sampai tadi saya ingatkan nak beli warna itu ..warna ini ..tapi bila sampai kat sana..saya tak tahu nak pilih mana satu..hinggakan saya jadi keliru...kemudian saya memikirkan balik budget saya ..saya tak mau boros kali ini..dan biarlah berpada Raya pada tahun ini..

Target saya bakal mengena pada Tahun ini ..hanya beberapa bulan sahaja lagi ..saya tak tunggu Tahun ini Tamat sebaliknya ..saya memikirkan sesuatu ..yang lebih penting dalam hidup saya..

Kekadang tak der sapa bley faham..saya pun tak mau la diaorg tanya saya lagi..kalau saya tak dapat menjelaskan jangan lah dipaksa..kerana kalau saya terangkan pun kalian tak kan faham..

Apa-apapun..bagi saya..apalah nak dibanggakan pada Dunia ini...