Sunday, 18 July 2010

Dulu Kawan ..Kini Musuh..


Inilah yang terjadi dalam kita menjalani kehidupan seharian..hari2 kita sentiasa impikan perkara yang indah dalam hidup tanpa rasa Hampa,Terguris dan rasa senang dengan semua benda..Terkadang rasakan hidup dalam berkawan itu adalah saat2 yang paling menyeronokkan dalam hidup..

Pada hari ini kita laluie banyak benda hinggakan kita tidak pernah menyedari apa yang kita lakukan harus ditinggalkan hinggakan sesuatu perkara itu tidak dapat diterima ..

Menguris Hati..

Terus terang aku katakan yang aku bukan seorg kawan yang baik dan aku juga tidak pula menyatakan kat sini yang aku ini jahat..jadi pada sesiapa yang pernah berkawan dengan aku dan dapat menilai seseorg individu tersebut dengan tepat,bijak tentu juga bisa menilai diri aku...

Aku tidak katakan yang aku ini adalah org yang boleh berbangga dengan apa yang aku ada..aku sedar aku ramai kawan..dan disamping itu juga aku juga ada musuh yang aku sendiri tidak jangkakan kehadirannyer..yer aku ni jenis senang berkawan ..kalau tengok ok sikit aku pun oklah..tapi bila dah kena pada batang idung aku sendiri time tuler aku menyedari kehidupan ini sangat2 lah Suck..aku sendiri tidak boleh membaca hati manusia...manalah aku tahu org itu baik atau pun jahat..

Inilah kehidupan..Terkadang Rasa dipergunakan dan ada juga terasa tidak dapat memberi yang terbaik dalam hidup..kekadang aku tinggalkan org yang tidak berguna dalam hidup aku..bukanlah maksud aku berkawan tuk dipergunakan..tetapi jika seseorg itu berkawan hanya tuk mengambil kesempatan, suka menghina,suka menjatuhkan..ada baiknyer org itu kita jauhkan..lagipun tak akan rugi hidup ini jika tidak berkawan dengan org2 yang macam itu..

Perkara yang aku ungkitkan ini, Bukanlah perkara-perkara yang berlaku pada aku pada kebelakangan ini..sebaliknyer perkara ini dah bertahunpun berlaku dalam hidup aku..kita tak boleh nak puaskan hati manusia..kita juga bukanlah diciptakan tuk menyakiti hati org lain..

Sekarang bila ada org tanya.."Hei Kenapa kau tak berkawan dengan org itu "..hmmm..bagi aku biarkanlah seribu satu rahsia yang aku akan simpan dalam2 ..dan jawapannyer hanya aku yang tahu..bila bukak cerita kang ..lain plak jadinyer..Manusia memang tidak boleh lihat org lain senang..

Aku senang berkawan..dan dalam berkawan juga aku lebih relakan apa yang berlaku tanpa berkata aper..sebb tak semua manusia Perfect..dan yang berangan perfect tu ..nak buat macam mana..dan ada juga manusia yang perasan dirinyer betul..walhal apa yang dilakukan sebenarnya salah berlaka..

Apa-apa pun hidup perlu diteruskan..Kita manusia bukan hamba abdi tuk menurut perintah sesiapa..sekarang kita perlu berani lalui hidup ini dengan penuh cermat..Satu hari nanti Kita tetap juga mengadap Tuhan yang Satu.

1 comment:

Hamzah Ian said...

weh.. blog lu same ngan blog gua la.. cun2..