Thursday, 24 June 2010

Lupakan yang lain..


Semalam saya jatuh sakit..kepala diserang migrane..pernah dulu saya terlantar kat asrama sebab terlalu sakit sampai tak bley nak bangun ..kali ini boleh dikatakan kerap kali diserang...tak tau stress pasal kerja ker atau stress pasal benda2 lain..

Tadi saya msg my bos ..bagi tau yang saya tidak dapat datang pada pagi..kemudian minta masuk tengahari..bos saya sangat memahami apa yang saya alami..siap suruh ambik mc..last2 saya akur dengan keputusan..

Today saya datang kerja..dengan tersenyum..penyakit saya telah pun sembuh..saya tidak sepatutnya begini..tidak perlu berduka sampai bila2..saya tahu saya ni kalau berduka memang kejap2 jerk..esok lusa saya dah senyum balik..saya kembali membina semangat diri..walaupun hidup telah dimalukan..tapi saya tetap tersenyum..sebab kalau kita tidak senyum..macam mana kita nak ubat diri kita sendiri..jadi saya lupakan yang lain..

Kebetulan Mimie and arm ajak jumpa mereka..saya kalau bley nak elak sebab saya sendiri tidak stabil..tapi saya gagahkan juga diri..tak nak menghampakan kawan2..kat sini saya tenang..saya happy dengar kawan2 menyanyi..mungkin saya terlalu banyak termenung..sampai tidak sedar dibuai lagu...kena lupakan juga apa yang berlaku..

Saya datang sini bukan sahaja tuk memenuhi kehendak kawan2 saya..kita kongsi cerita masa silam disamping itu..kita imbas kembali apa yang kita laluie..hari ini kita akan buat plan terbaru..kita akan lalui segala perkara dengan penuh yakin..walaupun halangan banyak menimpa..kita kena kuat dan tabah..

Saya memohon cuti ..saya harap cuti saya dapat menenangkan jiwa saya..dan saya bisa bangun dari kegagalan yang berlaku..saya banyak diam sekarang ini..entah la..saya rasa ..saya bukan diri saya sendiri..tapi saya sedar..dan saya betul2 tidak mahu perkara sama berulang..

Percaya atau tidak..saya sudah berjaya lupakan yang lain..hidup saya..kita tenang..

1 comment:

AkU said...

*nanges......