Friday, 19 March 2010

Emak Saya..

Tadi Saya baru sahaja Call mak saya..saya tanya " Mak sihat.." Mak saya jawab sihat..
Oh..lama betul saya tak jumpa mak saya..yerlah kami berjauhan...berbatu-batu jauhnyer..

Saya selalu teringat mak saya..Hari2 saya doakan agar mak saya sihat..Alhamdulillah ..ari ni dia sihat..harap2 esok,lusa sampai bila2 dia sihat..

Dulu waktu saya duduk dengan mak saya..mak saya selalu masak sedap2 tuk saya..mak saya pandai masak..cakap saje aper lauk, kuih dan macam2 lagi masakan mak saya pandai masak..

Kalau kat kl ni..tak der pun masakan yang sama macam mak saya..walaupun saya makan makanan tak rasa macam makanan mak saya masak..tapi saya terpaksa makan..walaupun masakan itu tidak sedap..

Saya pernah belajar masak-masak kat rumah...oh..masak betul2 sebab mak saya yang ajar..oh mak saya sangat baik..

Kalau lihat di dalam gambar itu..umm..itu bukan mak saya ..rupanyer juga tidak sama..mak saya putih dan nampak muda macam saya..yerlah macam mak dan juga anak lah kan..

Saya selalu dengar.." Anak siapalah itu.." kalau ada org tanya saya soalan itu..saya akan kata..."Kenapa ..nak jumpa mak saya ker ? "

Sekian.

No comments: