Tuesday 26 May 2009

Selamat Tinggal MAY

Dah nak dkt bulan June..Selamat tinggal bulan May, jarang aku katakan selamat tinggal ..mana taknyer pd bulan May byk benar perkara yg berlaku dlm hidup aku..tapi aku tak kisah bukan kehidupan kalau aku tak lalui dengan penuh ketabahan..apa yang nyata sekarang aku perlu kuat tuk menjalani hidup pd bulan2 akan datang..
Aku sedikitpun tidak pernah menyesal melalui zaman hidup aku ..kerana bagi aku tak semua org senang dengan kita walaupun mempunyai senyuman selebar mata memandang tapi di benak hati, Tuhan sahaja yg tahu penerimaan mereka terhadap kita..Aku berserah dan aku menyerah kepada Ketentuan Ilahi apa yang baik aku ambik yang buruk aku simpang dan buang jauh2 biar tinggal kat belakang..

Sekarang nie pun aku tidak punya banyak masa nak ke sana ke mari ..ada masa pun dok umah buat apa yg patut ,nanti kalau permohonan aku dapat masuk ke kelas, lagi lah kena hadirkan diri pulak alamatnyer bertambahlah kerja dibuatnya ( Semua aku dah plan baik2 pada bulan akan dtg ). Setakat ni kat tempat kerja Alhamdulillah segalanya baik tak der banyak masalah cuma pada bulan june ni aku dah start buat kerja baru, number baru pun bakal aku dapat..wah senang hati kalau pakai line free tak yah pening2 lagi kena beli prepaidlah apa lah,malah kalau nak surf internet pun free aje so tak yah lah aku nak risaukan diri aku tuk ke cc lagi..hebatnya bulan June ini.

Akhir bulan ini aku dah nak pergi umah owang kawin ..nasib baik aku ditemani sha..ada gak ler kawan nak pergi..tak sabar nak makan nasi minyak..segalanya baik aku dah plan..kebetulan 29,30hb aku cuti so ada banyak masa lagi leh buat apa yang belum satlekan lagi..

Lewat May ini hubungan aku dgn Beberapa org manusia memang tidak baik langsung,aku pun tak mau campur dah urusan diaorg..dan aku sendiri telah buat keputusan tuk matikan kisah Warga tulip story..biarlah ianya jadi simpanan aku sendiri lagipun semua itu telah tiada maknanya lagi dalam hidup aku..mengeluh panjang aku fikirkannya. ..setakat ni kewangan adalah baik sikit..aku kena plan baik2.salah aku jugak kalau aku dengar nasihat mak aku dulu supaya jadi Akauntan sure aku tak jadi cam nie..ohhh tidak !!!

Hubungan aku dengan notty bertambah baik ,diapun kerap datang bagi nasihat dan teguran buat aku ( Terima kasih notty )Walaupun kita hanya kawan..tapi itulah yang aku perlukan..Notty lagi berapa hari ari jadi kamu..Aku nak ucapkan selamat hari jadi buat kamu..semoga kau sihat dan sentiasa jaga diri dengan godaan2 org lain..yang penting..kamu jangan selalu sangat notty kerana aku sering perhati kamu..ingat tue jangan notty sangat!

Bila dah tak banyak masa tuk bergembira..itu tidak bermakna aku nak besedih sahaja..aku lately banyak luangkan masa dgn teman2 lama ..dengar cerita mereka seronok gak..lama rasanye dah tak berhubung..aku tak nak biarkan diri sendiri jadi sunyi nanti aku bosan sorang2..kekadang pergi rumah org pun boleh bagi ilham macam mana nak mencipta sesuatu yang indah pada rumah sendiri..tak sabar rasanyer nak berbelanja di iKEA .Episod baru sudah bermula..selamat tinggal May..Alhamdulillah walaupun sukar aku dapat tempuh juga..kena ceria2 pada bulan June..ok next ..

No comments: