Sunday 5 April 2009

Rasa Cinta


Aku rasakan kau juga merasa
Kerana aku tahu kau juga biasa membaca
Menulis,melihat dan juga meneka..
Kata hati yang tidak bisa padam
Luahan hati yang telah aku luahkan
Nyanyian yang telah aku tujukan
Bisikkan yang pernah aku suarakan..

Rasa aku pada mu tidak pernah kurang
Malah ianya abadi dalam hati yang tidak sesekali mati
Perjalanan ini walaupun sunyi aku mampu teruskan
Pergi dengan rela hati dengan perasaan yang aku sendiri
Mau sudahkan..

Cinta yang kita semi ini telah padam sama sekali
Walaupun kata2 mu tempoh hari amat2 menyakitkan hati
Tapi aku tidak sesekali berdendam ataupun membenci
Malah aku jadikan itu sebagai penguat semangat
Agar aku bisa berjalan lagi..

Disakiti juga sudah biasa,dikhianati juga pernah kurasa..
Maksud cinta dan rasa itu amat dalam luahannya
Sampai tidak dapat ditampung sebaldi air mata..
Namun bila rasa cinta itu sudah tiada kupendam kedukaan ini
Agar kau mengerti yang aku bisa bangun dan tidak merasakan
Ini dugaan yang besar dalam diri

Barangkali kau juga terkenang akan aku
Tapi kau sudah terlanjur tuk melepaskan kata2 itu..

No comments: