Monday 12 January 2009

Ucapkan Lah...


Apa yang aku harapkan hari ini..dah dua hari aku begini..hari cuti yang tidak terisi..nak ke Pavillion..motif nak tayang2 muka kat situ..nak gi tengok wayang pun takder mood ..nak lepak starbucks..harus memboikot okey..arghh sungguh2 tak punya mood..

Malam ni arm ajak keluar..kebetulan im very lonely..kalau lepak ngan teman2 best jugak nie..nasib baik lah arm ada pass masuk percuma kalau tidak nan ado lah jawabnyer aku nak pergi..

Bila dah masuk dalam ni ..mood aku jadi turun naik tak tentu arah jiwa jadi kacau..kalau lah dia msg aku balik alangkah bestnyer aku hari nie..kebetulan hampir jam 2 pagi baru dia msg..dia kata dia kat ampang..kenapa lah dia Notty sgt sampaikan dia kat ampangpun dia langsung tak bagi tau aku..aku dahlah rasa bored giler..bila aku dah ikut mereka2 ini barulah aku dapat msg dari dia..kalau tak nak jerk aku cabut..tapi bila kita dah pergi dengan kawan balik juga mau dengan kawan..kalau tak nanti org kata aku aper plak kan..

Bila menjelang hari ..hati aku masih jagi tak karuan ..kenapa jadi macam ni..arhh bingung aku dibuatnyer ..naper asyik ikutkan perasaan sahaja..mau dilupa..ah tak mau lupa ..tapi still tak meletakkan harapan yang terlalu tinggi kerana aku tahu kesudahannya..selang beberapa hari juga aku juga dah discuss dengan dia..dah tau jalan cerita..

Aku pergi ke tempat2 yang dia selalu pergi..aku lihat teman2 dia aku tau dia siapa..kawan2 dia juga..kalau boleh aku tak nak terjumpa dengan mereka..ahh sengsara dibuatnya..bukan tak mau join group mereka ..tapi alangkah baik jika dia sendiri memperkenalkan teman2nya pada aku..jadi tak der lah aku nak segan silu mengadap muka2 mereka..

Aku minta nasihat sama teman2 ..mereka memberikan jawapan dengan penuh kasih sayang..aku masih punya mereka2 ..yang perihatin dengan nasib aku..memang aku sendiri tidak boleh berbuat apa2 aku sendiri dah tau kesudahan cerita ..tapi aku masih berdegil menanti dirinya...

Hari ini aku berjumpa dengan dia..hati aku rasa happy sangat..tapi lepas tu dia kata dia nak gi tengok wayang..dengan siapa aku sendiri tak tau..tapi aku tau dia tak notty seperti mana yang aku sangkakan...biarlah dia tengok wayang..aku tak mau memaksa..bila dia ada masa tuk jumpa aku kejap pun tu dah membuatkan aku happy bagai nak gila..

Aku masih teringatkan dia..tapi dengan adanya kawan2 aku ..sedikit sebanyak dapat memberi semangat kepada aku..langit tidak semestinya indah..ketentuan pastinya ada dimana2..dan jika dia tidak lupa dan masih ingat aku..dia bisa cari aku..kerana aku tidak akan kemana2..masih menanti dengan penuh sabar..

Hari ini aku bagi msg..dia tak balas..pagi,tengahari dan petang..aku menanti dengan penuh sabar...

Satu ucapan darinya membuatkan aku gembira..ucapkan lah ..hanya satu berita..

Mungkin bahgia..mungkin Derita...

Selamanya...blup..

No comments: