Sunday 26 October 2008

Masa Telah Tiba..

Aku membelek2 gambar yang lama, teringat aku akan masa yang lalu..perkara2 yang pernah dilalui..rentetan peristiwa yang tidak mungkin padan dalam diri..begetar pula rasa hati ..aku telah buat itu dan ini..sampai bila tak tau lagi..tapi ..bila sedar2 balik..tak per la kaedah duniawi..turutkan aje..
Aku menyusun setiap barangan dengan kemas sekali..mana yang tidak aku gunakan aku buang ..tak perlulah simpan barang yang tidak boleh digunakan lagi..kalau sedikit elok pastinyer boleh ..tapi jika rosak teruk lebih baik dibuang..
Aku dah penat tuk jawab soalan2 yang membelenggu..tiap kali ada org call asyik menanyakan gossip yang sama..aku juga tidak kuasa dah nak jawap..aku juga sesekali tak nak ambil pusing..setiap kejadian yang belaku..biarlah ia jalan macam derusan air di sungai sahaja...kalau fikir2 balik..buat aper selamanyer bekorban kalau org tidak hargai atau pun asyik salah faham sahaja..roda kehidupan selalunyer begitu..dan aku juga memang dah serik tuk jadi yang terbaik..lakukan yang terbaik.
Perjalanan yang panjang..aper nak dibuat..aper yang aku plan..semua masih berlegar2 ..lepak2 lagi dengan mereka atau melabuhkan diri di bilik tidur sahaja..atau tengok tv sampai lewat malam..aku sendiri mencorakkan nyer..dah tak kisah ..aku bebas kemana sahaja tanpa ada kawalan kerana aku yakin setiap yang berlaku ada hikmahnyer ..dan aku tidak harap apa2 lagi..tuk bangun senang ..manusia mana boleh tengok org lain happy skit..tapi aku yakin selagi ada tenaga,semangat tuk tidak putus asa akan terus jalan dengan baik..
apa pun yang terjadi berjalan tanpa henti..

No comments: