Thursday 30 October 2008

Happy With Your Love ONE..



Berjalan menuju ke PAVILLION..kalau ikutkan dah jadi rutin makan tengahari disini tak banyak benda yang dilihat..hari ini aku sendirian..tak der apa yang menarik utk ditonton selain menuju ke food courttuk cop tempat lebih awal..

Sambil berjalan ..sambil tu aku bersms dengan teman2 kumanalah tahu salah seorg berdekatan boleh lah makan tengahari besama ..

Makanan tidak dibeli..kalau aku bangun pastinya org lain akan kebas tempat tersebut..nah panggilan dijawab ..ada seorg rakan yang bisa temani aku disini..dia kata bagi masa 5 minit sahaja..

Selang beberapa meja.ada beberapa org anak muda yang saling berpandangan ke arah ku..aku jadi kaget..aku tak karuan tuk duduk sorang2 bila diperhatikan lalu salah seorg menyapa dan menyebut nama kurupanya org itu aku kenali..(sorrylah tak pakai spec..so tak nampak)

Aku memutuskan duduk semeja dengan mereka..mereka saling usik mengusik antara satu sama lain,ahhh tidak mau lihat ahh ..sedangkan aku keesorangan..mereka pula dah macam couple..mereka melihat aku sambil senyum2..aku jadi malu sorang2 ..

Makanan telah dibeli aku pula tidak lekang tuk toleh kiri ke kanan,manalah tahu ada yang menarik tuk dilihat..ada seseorg disana..dengan nakalnya aku menyakat mereka utk menoleh,tetapi mereka tidak sedikitpun menoleh..malah memberi isyarat..hah mereka tidak terpana dengan semua itu..mereka saling berpandangan,kemudian ketawa..berpandangan lagi ..sambil ketawa..

Rupanya aku tidak tahu perkara sebenar,rupanya pada hari itu ..adalah hari mereka meraikan hari ulangtahun hubungan mereka..wahhh bahgia mereka..aku ganggu sahaja..tapi bagi mereka tidak mengapa..aku jadi malu sendiri..

Teman ku menghubungiku..lalu kami duduk semeja dengan mereka..sambil mereka bersalaman dan mengusikku.."dia inikah teman istimewa kamu"uikk..aku senyum sahaja..mana boleh kawan ku menjadi teman ku..diluar prinsip hidupku..walaupun dia mempunyai wajah serta perwatakan yang menarik aku membenarkan dia tuk menjadi kawan sahaja..aku gembira begini..tiada pergaduhan..tiada permusuhan bila masing2 ada hal nanti ..

Akhirnya aku beredar pergi dengan mengucapkan selamat tinggal pada mereka,sempena ulangtahun yang ke 2 buat mereka..aku doakan agar mereka,sentiasa Ceria dengan kisah cinta mereka..menjaga pandangan mata agar tidak tergoda,dan sentiasa jujur dalam perhubungan...

Apa2 pun kita pasti jumpa lagi...

No comments: