Friday, 5 September 2008

Part 2 : Penang "Terima Kasih"


Oh lupa nak kenalkan..Kat Bawah gambar Ni Kawan aku ..Aku panggil dia Don Sajer..dia yang bawak aku jenjalan merata kat Penang nie..kitaorg banyak habiskan masa baik dekat Georgetown mahupun Feringgi..kitaorg banyak gelak dari bercakap..org kat sini rata2 pelik tengok aku ..tak tau la kenapa..pelik ke aku nie..

Bila bab makan ..dia tau mana nak cari tempat yang sedap tuk kitaorg lepak..bila penat kitaorg rehat sekejap..Dia baru balik dari US..tapi semua bangunan2 lama kat sini dia Hafal..so dapat banyak info tuk hari ini...

Petang tu..dia ajak aku gi cari apa yang aku nak..kitaorg gi kedai jeruk asam ..banyak di jual kat sana ..aku borong seboleh yang mungkin ..tak leh la lelebih..dia banyak ajak aku gi Mall hari ni..sedar tak sedar malam semalam kitaorg dah gi feringgi..kitaorg sempat makan ikan bakar kat sana..sempat juga lawat kakak and sedara mara dia kat Hotel Terkemuka kat sana..lorat sana memang ler aku tak faham tapi senyum panjang coz semuanyer ceria memanjang..



Oh sambung cerita tadi..kitaorg sempat gi kedai buku lama2 kat situ..wah banyak buku lama ..semuanyer ada kat sini..rasanyer kalau buat tuk hias2 rumah boleh la kot..nanti la kalau cukup duit rasanyer nak beli juga..

Sepanjang jalan kitaorg banyak bercerita..maklumlah dia adalah Seorg Doktor..so sempat la aku tanya bab2 kesihatan..pengalaman dia dalam dan luar negara ..dia memang tak lokek ilmu dan memberi tips2 yang berguna tuk hikmah bersama..

Bila dia cerita pasal pesakit2 dia yang sudah ..aku jadi Insaf sekejap..dan aku rasa dia memang berhati mulia tuk tolong org..walaupun dia ada title cam tu..dia tetap juga bersemangat tuk berkongsi segala cerita.."Terima Kasih Kepada kau Don coz sudi ajak aku jalan2 kat Penang nie"
Keseluruhan cerita..aku aku jadi seronok kat sini..menikmati udara bersih,keindahan pantai..suasana yang berbeza..dan kesibukan kota..semua dapat dilupakan walaupun sekejap sahaja...aku Tenang kat sini..tapi mana mungkin aku lama..Petang ni dah nak balik..kitaorg sempat makan dulu sebelum dia balik..dia pun ada hal nak disiapkan..

Apa2 pun aku akan kembali..kali ni aku nak bawak semua kawan2 aku ..biar mereka rasa apa yang aku rasa...aku nak bagi tau Penang Best giler..sampai jumpa lagi..Penang And Don...TQ.

No comments: