Friday 5 September 2008

Part 1 : Penang Tenang...


Sebulan aku tunggu tuk aku buat keputusan tuk pergi ke sana..dan dalam jangka masa itu juga aku tak terfikir benda2 yang lain akan berlaku..

Sedar tak sedar sebulan telah pun berlalu dan aku dah sampai pun kat penang..kejadian2 yang memang aku tak sangka biasanye bisa terjadi..cam tu la jugak bilamana aku terpaksa beli tiket last minute..lepas jerk tengok konsert Avril hari tu terus aku tanam semangat tuk teruskan juga niat aku tuk menjejaki bumi penang..

Bila dah dapat tiket harganyer punya la mahal..tapi tak mau la ungkit coz kawan aku tu memang dah susah payah dapatkan tiket tuk aku..aku rasa berterima kasih jugak la kat dia..kerana jika dibandingkan dengan harga2 tiket di tempat atau di kaunter lain lagilah melambung naik harganyer..lelebih lagi ..esok dah nak selebrate Merdeka..

Perjalanan dari KL ke Penang mengambil masa 5Jam Bayangkan la aku kat dalam bus sorang2..sempatlah aku lelapkan mata seketika..aku memang tak leh naik benda bergerak ni pastinyer mata dah start nak terpejam..

Sampai kat penang..ada kawan disana menunggu..tau tak kitaorg baru kenal dalam hmmm lebih kurang 1bulan..pastu jumpa..rasa cam pelik sangat..tapi dia jenis peramah dan cepat mesra alam..so tak der la risau..lagipun kitaorg memang dalam title Kawan so tak yah lah nak malu2 tuk bercerita...Kita mulakan perjalanan dari Georgetown tuk naik Feri..kereta dia naik feri..sempat lah ambik gambo ..memang best giler...dapatlah ambik gambo bebanyak... cuaca panas terik...

Sampai sana..terus kitaorg cari tempat makan..coz dah lapar sangat2..lepas jerk Check in hotel terus mandi and keluar cari barang..yerlah mana ada masa yang panjang esok dah nak balik dah...so singgahlah tempat2 menarik kat sini ..mana yang sempatlah ..yang paling penting cari barang2 tuk kengkawan ..nanti kecik hati plak...Sempat jugak aku ambik gambo..sebagai kenang-kenangan kat sana..

Malam ni nak g feringgi tuk makan ikan bakar..esok plak nak cari barang lagi..arghhh sempat ker tidak aku nie...

No comments: