Monday 16 December 2013

Tidak Berganti..

Hari ni tido sahaja..
tak jumpa matahari..
kemalasan berganda..
aku tidak selalu begini..
tapi aku selalu mungkirkannya..

tatkala hati malas..
ada semangat yang sering mendesak..
tatkala dia pergi..
aku cuba bangun tanpa menyesal..
aku akan cuba bangkit..

Ruang masih kosong..
dan kekosongan itu..aku tidak pernah kongsi..
aku gagal sebenarnya..
tuk membina..

aku kabur dalam mengecapi bahgia..
kebahgiaan itu kadangkala senang dicuri oleh orang lain..
tapi aku tidak pernah takut..
malah tidak berputus asa..

hari ini tiada sinar..
tapi aku yakin aku biasa bangkit..
bangkit dari segala kesilapan..
terpesongnya diri dik kerana nafsu..
aku selalu ikut..

tapi tidak benarkan ianya berterusan..
hati yang luka tidak pernah berganti..
namun aku tidak pernah rasa itu semua
permusnah segalanya..

esok adalah hari yang baru..
janji lagi..

janji dengan ku ya..

No comments: