Tuesday 24 August 2010

Hebatnya Cinta : Episod 2 ( Terlepas )


Hujan Turun Lebat hari ini ..Jam lonceng sekolah telahpun berbunyi..bebudak da bersedia tuk pulang..tapi aku yang tak bawak payung nie..terpaksalah tunggu ujan berhenti.. Nizam kwn sekelasku dah bersedia berpayungan dengan awek dia..kawan baik aku Hafiz plak dah sibuk2 meredah ujan tuk naik ke dalam bus..sapa-sapa rumah yang jauh dari sekolah terpaksalah kena naik bus..


Aku plak lebih biasakan diri tuk jalan kaki..perjalanan dari rumah ke sekolah lebih kurang 1km Tak pernah pulak mematahkan semangat aku tuk menuntut ilmu..apa salahnyer jalan kaki..kalau tak kerna jalan kaki tidak la aku terpandang akan dia..tetiba aku teringat akan dia..


Hujan telahpun behenti..sempat lambai kawan2 yang berada di pinggir2 kedai tuk melepak..aku sendiri tak mengabiskan masa melepak..tentu org tuaku tertanya2 manalah aku ni tak balik2 lagi...


Aku lalu laluan yang sama..sesungguhnyer aku tercari-cari akan dia..depan jalan tu aku jalan pelan2..manalah tau kalau-kalau terserempak dengan dia..hmmm jalan makin jauh dari tempat tadi..ada banyak lorong kat sini..kawasan rumah teres kat sini mestilah banyak lorong..agak2 mana satu rumah dia eak..


Aku terpaksa melepaskan jalan itu..tiba-tiba ada kelibat dia..alamak terlepas..takkan aku nak patah balik..hohoho..aku patah balik dia dah tak der..terlepas la plak..


Sah Rumah dia dekat-dekat sini...

No comments: