Thursday 27 May 2010

Saya Rindukan Kenangan lama yang saya tinggalkan..Saya Rindukan Kg Halaman tempat saya membesar..sungai yang mengalir berdekatan rumah saya..saya rindukan guli2 yang bertaburan di sekeliling rumah..saya teringat kaca2 yang telah mencecah dan melukakan telapak kaki saya..saya rindukan tuk berkaki ayam ke sana ke mari..saya rasa ..saya tidak pernah rasa asing di bumi sendiri..saya dengan tanah sentiasa dekat..tapi itu dulu..

Di kota besar..apalah yang saya bisa rasa..bunyi bising..Rumah yang sempit..udara yang tercemar..dan segalanya terbatas..terkadang saya ingin kembali..tapi perjalanan telah menjadi jauh..mampukah saya meneruskan hidup saya disini..atau pulang sahaja menemani insan2 Yang saya sayangi..

Masa berlalu pergi..ibarat sibut pulang ke sudut..Apa yang berlalu biarlah berlalu..hidup perlu diteruskan..apapun terjadi ..aku tetap Rindu..

No comments: