Friday 29 January 2010

Hong Kong Day 2 : Sejuk Yang Best

Selamat Pagi


Seawal pagi louie dah keluar dari bilik Hotel ..ke mana ? Ke tempat yg lebih menariklah..sanggup ni tak mau ketinggalan tengok tempat2 yg best kat hk nie..rasanyer kalau pelancong2 yg datang kat sini akan pergi tempat yg sama kot..ah tak kiralah ..pas train banyak lagi ada $150 Hong Kong..so sempat jalan2 tengok bangunan tertinggi,tempat2 cantik2 kat sini..sempat la tengok rumah jakie chan kat atas bukit tu..cuaca sangat sejuk sangat terasa..tapi udara kat sini best woo aku sangat suka.

Kat hongkong pemandangan pantai sgt cantik dan bersih ..semua terjaga rapi..aku suka tangkap2 gambo kat sini..rasanyer banyaknyer tempat aku nak pergi lagi..aku rasa macam nak tinggal kat sini lebih lama..tapi tak bley jugak sebab terlalu jauhlah tempat ni..kalau ada tanah sendiri kan best senang jerk..hahaha ari2 leh tengok pemandangan yang indah disekitarnya..
Lapar
Sempat Bungkus Makanan..tak lalu nak makan kat luar ..jadi pergi jalan2 aku bawak bekalan yang ada..buah apple sini besar2..rasanyer makan satu biji dah kenyang..tapi tu lah kan ..pergi negara org ni kena pandai2lah..semalam jumpa kedai mamak org pakistan..tertanya2 ...bley ke makan nie..makanan dah lah mahal $20 Hong Kong..tak ke 10 hinggit namanyer..so tak jadi..aku rasa makanan aku bawa mencukupi..yang lain telah dibayar sebelum pergi..jadi bab itu aku tak risau..masa tuk beli barang jerk. ..lapar sebenarnya aku tak kisah dari makan yg bukan2 wat sakit perut aku jerk hahaha..
Kad ATM tak bley guna
Penat aku cocok Kad dari satu mesin ke satu mesin yang lain ..memang tak bley ..celaka..Customer service kat msia ni memang nak kena..dia kata kalau cocok kad kat Atm sana bley ..aku cocok kad tak bley plak damn damn damn ..kena pakai Hongkong Bank baru bley..terkilan sebab aku tak dapat nak shopping lebey2..haiyooo sakit ati aku..nasib baik aku bawak duit cukup2..so bley la beli aper yang patut sahaja..aper per pun..duit masih di bank.


Walaupun kad aku tak bley guna..aku tetap jalan2 macam biasa..tak perlah mungkin takder rezeki tuk diri sendiri..tapi tuk kawan2 memang aku janjikan ada..tak mahal murah pun aku sanggup beli ..janji diaorg happy2 kat sana..hehehe..aku mahu buat diaorg tersenyum ..kerana senyuman mereka amat berharga..hehhe nak kongsi kegembiraan yang ada.

No comments: