Friday 29 January 2010

Hong Kong Day 1 : Sy Sgt Teruja

Seawal pagi lagi dah bangun semata2 nak kejarkan train menuju ke airport..takut tertinggal plak..kat sana terkejar2 cari tempat mana nak check-in, mana nak scan sebab Air Asia very the yerk ..ubah sana.. ubah sini so compius sekejap..selesai jerk check-in Alhamdulillah segalanya berjalan lancar..cuma terlupa berat colgate,kaya,dan aper lagi satu barang kena ambik sebab melebihi had..haiyoo aku begitu terlupa ..makanan semua dah siap sedia dibawa..aku tau kat sana mesti susah nak dapat makanan.aku harap ramalan aku ni tepat belaka..ok bermulalah cerita..Hong Kong Here i come...

Tertido Dlm Kapal Terbang
Sedar2 jerk dah sampai..tau tak pukul berapa aku sampai Hong Kong Air port..awal pagi..tapi rasanyer pagi dia mcm kul 8 pagi..Turun jerk kapal terbang ..matahari pun aku tak nampak..cuma udara sejuk itu membuatkan aku sangat2 teruja...sejuk sejuk dan sejuk..tapi sejuk dia memang aku suka..walaupun kat airport HongKong ini agak lambat system dia tapi aku sangat bersemangat nak explore satu Hong Kong , Aku bersyukur akhirnya aku sampai jugak ke sini..yeayyyyy ..


Sampai Hotel
Seluruh pemandangan Hong Kong Amat indah di mata aku ..sepanjang perjalanan dalam bus tadi sangat menarik,bangunan,cuaca yang sejuk,Orang yang lalu lalang semua aku suka..Negara dia sangat bersih dimata aku..bagi aku memang aku tak nampak lagi cacat cela..dikota penuh fashion ini memang org2 dia sangat menarik..yang diaorg pakai pun nampak menarik..pakaian makcik2 yang aku jumpa kat sini semua Vogue2..haiyoo..sangat aku berminat yerk..sekarang musim Winter so..semuanyer pakai baju sejuk..aku rasa sangat teruja sampai nak pakai baju sejuk pun aku malas sebab aku selesa udara kat sini..

Jalan-Jalan
Sampai jerk Hotel aku terus taruk barang dan mulakan perjalanan pertama aku ke kawasan terdekat sebelum geledah ke tempat yang lebih jauh lagi..wah sangat best..banyak barang murah2 kat sini..sampai2 jerk aku dah dapatkan Map,pastu beli pas train..tak sabar aku dibuatnyer nak beli2 barang kat sini..kira dapatlah juga aku bawa ke Malaysia aper yang aku nak..sempat beli tuk hadiahkan kepada housemate dan memember aku yang sangat2 sayangi..sempat naik train tengok aper yang patut..pemandangan ok ..cuma tekak aku agak loya..tau tau la kan..sekitar restoran diaorg makan aper..pergh..pejam celik pejam celik mata aku tengok binatang tergantung ituew..tapi tak per ..aku tetap nak melawat tempat2nyer lagi...sangat teruja.



Banyak Bertanya Tak sesat Jalan
Aku banyak bertanya org2 kat sini ..mana tempat2 menarik..tau tak org2 kat sini semua tak sombong..dan baik2 semuanyer..aku rasa diaorg ni memang hormat org kot..kalau aku suruh diaorg ambik gambo aku lagi dan lagi..diaorg sangat2 bersedia dan sudi..terharu rasanyer..rasa bangga pun ada..diaorg memang tak memandang siapa org itu..sentiasa sedia membantu..Balik Hotel dalam kesejukan..aku mandi air panas rasanyer dalam bilik air hampir satu Jam..tapi tak per..Aku tido dengan lena esok dah start nak gi tempat menarik lagi.

Hey kengkawan nanti kita citer lagi..aku rasa takat ini dulu tuk Day 1 nanti ada banyak lagi nak cerita..see ya..

No comments: