Saturday 14 November 2009

Oustation- Kemaman


Hari Pertama D Kemaman

Hai semua..sihat tak ari nie ? sihat ker..ok..so leh la baca citer louie kali nie..first day very excited sangat nak citer pengalaman pertama bekerja diluar kawasan nie..almaklumlah sebelum ni ..indoor jerk kerja ..la nie dah start plak kerja kat luar kawasan..

Louie diberitahu agak lewat berkenan dengan tugas pertama ini..ke kemaman..sgt seronok tapi dalam masa yang sama louie sendiri cam tak percaya akan ke sana berjumpa dengan pekerja2 sana..almaklumlah tugas louie dan kerja kali ini amat berbeza dan juga perlukan komitment sepenuhnya ..so startlah bekerja disamping bercuti..

Louie sampai ke Kemaman terus masuk office kat sana..tau tau jerk lah org baru dan tempat baru pastinyer louie senyap aje ..tapi yang menariknya org kemaman ni semua baik2 dan peramah semuanyer..mereka layan louie dengan baik sekali..seronok dapat jumpa diaorg..diaorg sangat2 tidak sombong dan juga membuatkan hati gudah gulana louie menjadi tenang belaka..aduh..seronok sangat kenal org sana..

Louie kena satlekan beberapa kerja sebelum balik ke hotel..agak lewat juga sebab salah seorg pekerja disini ada ajak makan so kitaorg makan dan borak2 ngan mereka..seronok sgt..balik hotel dalam keadaan ting tong dan letih..tombang terus..

Hari Kedua Di Kemaman

Louie dpt rasakan suasana di kemaman sangat2 tenang ..louie sempat beramah mesra dengan pekerja2 kat sini..tak lupa juga mereka kat sini sangat2 hormat org..terharu sangat ngan layanan mereka ini..

Louie sempat bergambar ngan beberapa pekerja..kat sini..tengok mcm mana diaorg buat kerja dan juga belajar ..yer louie kan masih lagi dalam tempoh belajar..so mari kita belajar la yerk.

Habis waktu kerja kitaorg sempat gi karaoke ..seronok dpt nyanyi cuma Mic dia tak beberapa ok nasib baik lah set satu jam jerk kat karaoke kalau tidak mesti tak best..hehehe aper per pun louie enjoy..

Louie habiskan masa lewat malam dengan makan bersama rakan2 kat Restoran terapung kat sini..sedap2 juga makanan kat sini..borak2 dan sangat happy jumpa diorg ..banyak citer dan info louie dapat...selepas ini book hotel dan juga terlena terus tido.

Hari Terakhir D Kemaman

Tau tak hari terakhir ni memang louie sangat2 rasa berat hati nak tinggalkan diaorg nie..almaklumlah dah serasi dan mereka semua ni sangat2 tidak sombong dgn louie ..diaorg siap cakap lagi..bila nak datang lagi kemaman..aduh rasa rindu kat diaorg sangat2 menebal..tak sabar nak jumpa diaorg lagi nak cerita banyak perkara kat diaorg..im gonna miss this moment..

Akhir kata tugas louie tuk outstation kali ini sangat2 berbaloi..dapat berjumpa dan belajar macam2 perkara dengan diaorg nie..diaorg banyak bantu louie..louie ucapkan terima kasih dan louie teringin kembali ke sini tuk dapatkan keropok leko tu..

Sorry lah louie tak sempat nak beli tuk kengkwn..next time louie janji kalau sempat louie beli ok..janji nie..hehhee

No comments: