Friday 11 September 2009

Rumah Louie + Buka Umah Mizi



Hari ini tidak kerja,jadi plan tuk hari ini adalah gi potong+betulkan seluar..tak banyak plan tuk hari ini rasanyer ianya semua berkenaan dengan rumah..sampai ke tengahari tetap mundar mandir di bilik sendiri..tadi pun agak lewat bangun..(Cuti2 memang lewat bangun)..bilik tak kemas lagi..

Tadi baru teringat nak betulkan paip yg bocor..nak upah org betulkan, Org itu kata hampir Rm1500 cos membaiki..(Geleng kepala dibuatnyer) last2 Louie fikir2 balik kalau nak buat saluran paip itu Louie memang ada buat dulu kat kg..apa kata kalau2 Louie cuba membuat dan memperbetulkannyer..(Manalah Tau Berjaya)

Beli bahan2 tuk buat paip itu tidak sama sekali mencecah rm50 ringgit jadi Louie ingin ucapkan selamat jalan kepada org yg nak repair itu..mahal gile yerk..lebih baik Louie baiki sendiri..lagi baik.

Dalam proses membaiki rumah dapat panggilan telephone dari mijie..dia jemput makan kat rumah dia tuk buka itu nanti..tak tau la kalau sempat Louie pergi,kalau tak sempat Louie tak pergi…tapi kalau tak pergi ( Dia pasti sentap !! ).

Dalam pada itu ada juga perjanjian2 dengan org lain..mana pengakhirannyer Louie hanya mampu cakap kalau sempat buka sama louie gi..InsyaAllah..

Berbalik kepada cerita asal..memang syukur sangat2 sebab louie dah pun Berjaya repair paip tersebut dan hasilnyer..seperti pakarlah kiranyer (Angkat2 bakul )..kira bolehlah buat open house nanti ..memang tak der masalah ..Cuma sekarang tengah dalam proses singki bilik air plak nak kena repair..haiyooo..kena fikir2 balik cam ner aku nak repair paip tu plak..

Lagi 15minit waktu berbuka..berkejar2an jugaklah capai itu capai ini nak ke rumah mijie..umah dia tak der lah jauh sangat dari rumah louie..jalan kaki pun boleh sampai..(Bagi org yang tak biasa memang ler jauh)..so louie jumpa diaorg semua kat sana..

Louie hanya sempat beli Roti jala ajer…Buka pose bukan sahaja dengan mijie tapi dengan bebudak office yang lain ada Carl,farah,Nurul,Lyn and Laki Lyn, serta Sebastian..kira meriah la reramai..diaorg tak habis2 gelakkan kening aku..hahaha aku tengok pun aku gelak..dah lama tak kumpul2 cam nie..sampai habis buka kitaorg happy.

Sebelum terlupa hidangan sangat sedap..sup dia macam kat Thailand..Thanks mijie jamu kitaorg hehehe

No comments: