Wednesday 24 June 2009

Misi Menukar Kerja


Sekarang bukan senang nak tukar2 kerja ..lebih2 lagi zaman gawat ni kan..fikir banyak kali kalau nak tukar kerja,lelebih lagi kalau dah permenant jawatannyer..tapi kalau permenantpun gaji sikitpun tak leh gak..i want more..bukan aper..kat kota besar ni kalau gaji kau sedikit macam mana nak idup..nak buat part time..mampu ker..penat badan jerk..lebih baik dengan kemampuan serta kemahiran yang ada ..kamu boleh cari kerja yang lebih baik dari sekarang..ini pendapatlah kan..tapi kalau kamu yakin tuk teruskan perjalanan di Company kamu sekarang..teruskanlah ..bukan aper lama kelamaan pastinyer gaji akan jadi banyak juga..cuma komitment kamu kat company itu jerk yang harus kukuh..tak gitu..

Actually tak terniat rasanyer nak tukar2 kerja ni..tapi dengan kemampuan yang ada dan juga semangat yang kengkawan bagi aku rasa aku nak lakukan yang terbaik buat diri..tak salahkan..tapi korang doa2kan ler aku dapat kerja yang lebih elok walaupun boleh dikatakan mencabar tapi kalau gajinyer boleh manampung hidup apa salahnyer tul tak..mau sahaja aku pergi.

Bila aku cakap aku nak tukar kerja..Alhamdulillah kengkawan aku turut memberi sokongan diaorg kata Why not kalau benda tu bagus dan juga better offer..tul tak..InSyaAllah dalam minggu ni aku akan kena gi temuduga..berdebar2 sebenarnya..tapi dalam hati aku..tetap menyatakan " Kalau org lain boleh...kenapa tidak aku" ..Aku akan pastikan aku akan dapat kerja tu..Amin. (Nanti kalau aku da dapat kerja tu baru aku bagi tau korang ok..hehehe )

No comments: