Saturday 9 May 2009

PEE D (Part 1)



Plan last minute kitaorg amat2lah menjadi bukan senang nak dpt cuti sama2 nie lelebih lagi masing2 mempunyai tugas yang penting kat office..nak lepas tangan cam tu jerk memang tak bolehlah..tapi Alhamdulillah segala masalah dpt diselesaikan dgn baik. Perjalanan ke Pee D Sgt2lah aku nantikan lelebih lagi percutian ini tidak mengunakan modal yg banyak ..kita tak mampulah u olls..nak naik kapal terbang pun kena kira duit jugak ...so naik kereta tong tong minyak ngan kengkawan..ni frist time aku ke Pee D..sebelum2 ni ada gak lah makhluk2 Tuhan yg mengajaknya..tapi Tuhan tu sgt2 adil tak mau kita wat dosa so kita tak pergilah sana dgn Org yg tidak sepatutnya ( Ada Hikmah )..Semangat melihat Pee D sangat2lah aku nantikan ..maklumlah nak balik kg amatlah jauh..kat kl ni aper la yg ada..so ambik keputusan nak relax2 ngan kengkawan..Sampai juga akhirnya.


Sampai ke Pee D terus beli burger and lepak kat tikar,masing2 rasa macam tak sabar jerk nak mandi..apa lagi masing2 dah get ready mandi walaupun pada hakikat kekurangannya terlupa nak bawa sun block ..habis itam legam la muka kau lepas ni..tapi syok ngan kengkawan punya pasal terus terjerumus ke dalam laut..best woo...


Misi Pertama "Mandi Laut"

Kitaorg pergi ke tengah air sangat2lah pasang tak sabar berenang nie..dah lama tak turun ke laut..bila masuk laut badan gatal2 mungkin sebab dah lama tak mandi air masin..tapi lepas tu dah ok ..walaupun tak pakai sun block..hahaha ..

Misi Kedua "Tanam Bdn Dlm Pasir"


Bila tengok ramai org tanam2 dalam pasir aku pun nk rasa cam ner tertanam badan dalam pasir..so aku pun cuba..cuaca sangatlah panas ..dah agak dah muka aku mesti itam giler lepas nie..tapi tak per seronok punya pasal tetap jugak..aku ditanam..tapi diaorg pijak2 aku hantu tul diaorg ni..mentang2 aku kena tanam ..tapi bila dah kena tanam enjoy..huhuu


Misi KeTiga "Berkayak.."

Ni paling best berkayak dgn mizi yang takut ke tengah..berkayak ngan lin yang mana kayaknyer tak boleh nak koner2 ..seingat aku waktu aku berkayak dulu waktu aku ting 1..so sekarang ni pun aku dah lupa cam ner nak berkayak tapi best dan kelakar giler ..lenguh juga bekayak tengah2 tu..aper per pun kitaorg memang enjoy giler ..tergelak nyer waktu bekayak..bila dah sampai tengah aku ngan lin stop berkayak ..menikmati keindahan alam ..hahaha memang kelakar waktu nak belokkan kayak hahhaa.



Penat giler kayak tapi best la ..

Misi Ke Empat "Balik ke Tempat Penginapan"

Bilik yang kitaorg nak stay tu dibatalkan..jenuh juga call semua org tuk cari tempat..nasib baik sebestian ada kawan kat Pee D ni so bolehlah kitaorg stay kat umah kawan Sebestian tu..badan dah meleket..diaorg kata kat situ ada swimming pool tak sabar rasanyer nak mandi..yang bestnyer Penginapan kitaorg di Marina Beach tu..memang best giler..stay ramai2 seronok sangat2


Misi Ke Lima "BBQ"





Aku sempat juga membantu carl tuk panggang ayam,kerang and hot dog..lapar giler..sedap giler kitaorg masak sampai habis semua makanan yang ada..masing2 lepas mandi memang lapar..suasana malam kat sini memang best dak der gangguan dan juga kitaorg sama2 wat kerja..makan jangan cakap la..semua dah laparkan bedal aja masak ke tak masak ker..janji makan..huhuu .


Misi KeEnam "Unggun Api"

Semangat aku idupkan unggun api..best giler bila dapat idupkan..tapi malangnyer masa dah time tuk pulang..kitaorg pulang dengan kepuasan..ada satu hari lagi..esoknyer tuk enjoy kat sini aper perpun aku happy giler ngan kengkawan aku..enjoy.

No comments: