Sunday 4 January 2009

Mereka Datang Dan Pergi..

Selamanya ..tidak pernah aku lupa..jatuh bangun aku bersama2 mereka..mereka juga pelita yang pernah menerangi kehidupan aku hari2 ..melayan kerenah aku ..maklumlah bukan semua yang kita lakukan boleh buat org suka..tapi itulah perjalanan setiap insan..kadangkala hari ini rasa macam patah hati..rasa tersungkur dan terpaksa bangun dan berdiri semula..TAPI ..itu yang telah aku pelajari..bangun dan terus bangun sendiri ..kerana bagi aku kehidupan dikota besar ini memang begitu..dulu aku pernah kehilangan sahabat baik akibat kemalangan jalan raya disingapura..rasanya baru sebulan aku melihat dia melambai-lambai..kemudian ianya hilang dari pandangan mata..tapi setiap kata2nya tetap aku ingat sampai bila2 ..kemudian aku hilang lagi beberapa kawan..mereka masih hidup tapi..telah pergi kerana mereka juga ada tujuan hidup mereka sendiri..dan aku harus akur kerana segalanya tidak kekal sama sekali..kadangkala aku sendiri takut tuk berjumpa dengan org lain..tapi aku tetap mahu berkawan dengan sesiapa yang aku mahu..kerana aku kenal diri ..kemampuan diri dan sikap degil aku supaya tidak berputus asa tuk mencari nilai sebuah persahabatan..ada yang berkawan hanya kerana wang ..ada juga berkawan kerana inginkan balasan..tapi bagi aku apapun juga yang mereka inginkan itu adalah satu kehidupan..aku mahu mencari seseorg yang boleh bersama ..bukan takat nak happy2 tapi takat berduka juga..entahlah hidup2..aku tidak kosong..kerana kemanapun aku pergi ada yang mengenali..dan disebalik cerita2 itu..terima kasih kerana sudi mengambil tahu...aper aper pun..yang datang dan pergi dalam hidup aku ..aku ingin ucapkan Terima kasih banyak-banyak..tanpa korang sapalah aku..

No comments: