Friday 3 October 2008

Hari Raya Ke3-Spore here i come

Hari ni aku dah plan tuk gi spore..Sampai kat citysquare tepat jam 1tgh..hari ni ramai gak org ..cuaca panas terik..bila tertengok muka si pegawai kastam spore ni..si khaled ni bertambah semangat lah aku nak gi spore...sampai kat sana dalam 18 minit jerk kejap kan..aku pun tak tau nak cakap pegawai kat msia ni tak buat kerja ker ..bagi lepas semua org macam tu jerk..tapi bila masuk kawasan spore ..kawalan dia sangat lah ketat..hmmm apalah nak jadi kan kat negara sendiri...aku lepas ke spore begitu sahaja..
Perjalanan di teruskan ..sampai jerk kranji..aku terfikir beberapa station lagi nak sampai ke orchard..alamak lebih kurang lah 14 station..tapi half and hour dah nak sampai ..yerlah spore punya mrt very the bagus tu yang aku suka giler tu..

Pastu nak dipanjangkan cerita ..sampai gak aku kat lucky plaza tempat di mana si mazley kata ada banyak perfume..wah memang banyak ..tapi perbandingan harga aku rasa lebih kurang..aku buat tambang jerk dah berapa ..hmmm sama jerk kot..tapi sana murah skit lah kan..

aku tak puas hati aku jalan la ..sampai ke esplanate..alamak dah tersesat2 aku jalan nak sampai ke sana..perjalanan diteruskan sampai aku tunggu kawan aku dari spore datang..dia banyak ajar aku jalan2 kat spore..nasib baik dia ada kalau tak mati kutulah...lagipun senang coz aku pakai pass dia so terselamatlah 15Dollar aku tu..so nanti leh datang boleh guna lagi ..tak yah nak top up..

kitaorg makan kat Novena ..so makan burger king jerk kat situ ..makanan lain aku tak berani lah nak sentuh ..takut gak nak makan kat situ coz ada makanan yang tak halal...kecut perut gak aku bila dia cakap macam2 pasal makanan...

Teruskan perjalanan lagi ..kitaorg jalan2...dah nak dekat malam dah aku kena sampai jb sebelum kul 9mlm..kawan aku hantar aku sampai kranji..oklah tak der lah boring sangat..so aku nak bass sampai kat link balik jb..ujan sangat lebat tu yang terlambat tu masuk balik jb dalam kul 9.30mlm..so bila dah balik aku rasa lega kepenatan tadi memang terasa..tapi ok lah aku dapat poskad yang aku nak tu..jalan2 ambik2 gambo..semua lah ..kira aku puas hati ngan apa yang aku dapat lah ..happy.

No comments: