Monday, 6 October 2008

Apapun Yang Terjadi Hidup Mesti Diteruskan..

Awal louie balik kl ..masih ada Satu Minggu yang menanti tuk bercuti..dalam penat lelah perjalanan..akhirnya sampai juga louie di KL...Rasa rindu jugak pada kawan2 kat kl ni..yerklah kawan kat jb semua nyer dah hilang ke mana..louie hanya duduk rumah tidak pergi kemana2..Nak cari sorang2 bukan senang ..lebih2 lagi semuanyer telah berkeluarga..

Seperti yang semua sedia maklum..louie happy sebab dapat berjumpa dengan kawan2 pada hari pertama louie balik kl...mereka riang sahaja..kitaorg cari kedai makan sama2 makan sama2..semuanya tu masih berlegar2 waktu first2 louie sampai kl ni dulu ...banyak juga insan yang louie kenali...

Pahit manis dalam perhubungan dan persahabatan louie dah rasa..dan dengan itu juga louie mampu berdiri disini..kalau tidak ada mereka ..mana mungkin louie kekal di sini...semua nyer louie rasa..asam garam bergelar perantau macam ni..bila dah jatuh ..louie bangun balik..bila jatuh lagi..louie cuba..kerana inilah jalan yang telah louie pilih..

Kadang2 louie rasa macam sedih sangat..dugaan demi dugaan datang...kadang2 louie sendiri tak dapat jawapan..masalah memang datang..kadang2 tak tau dari mana puncanyer..dan apa silapnya perkara itu tetap berlaku..louie Redha ajer..

Louie sayang semua kawan2 louie ..tapi jika sekali terluka..louie memang susah nak sembuh balik..entahlah warga virgo memang macam ni..bukan dibuat2 ..memakan masa yang lama..malah bertahun2 sembuhnya...mana mungkin..dapat lupakan apa yang berlaku..

Di syawal ini..tamparan hebat menanti ..semua harus dilakukan sendiri..mengajar erti kehidupan lagi..harus diteruskan dan teruskan..tak maulah sedih2..bulan syawal ni ..louie tak nak sedih..penat dah pendam segala macam masalah yang datang..louie rasa terkilan tapi biarlah louie lupakan sahaja..tak nak salahkan sapa2 ..anggap sahaja ini ujian dari yang Maha Pencipta ...apa yang penting..masing2 dah pilih jalan yang terbaik utk kehidupan yang lebih sempurna..

Louie terima segalanya...kawan2 masih ada..syukur sangat2..tak la rasa sunyi dapat lawan kesepian dan kengsengsaraan yang di tanggung walaupun perkara tersebut masih berlegar2 lagi...harap..dapat tempuh hari mendatang dengan penuh ketabahan hati...jumpa lagi..dicoretan akan datang..



Apa pun yang terjadi
Berjalanlah tanpa henti
Air mata tertahan
Waktu untuk dijatuhkan

Nanti kita kan tahu
Betapa bijaknya hidup
Sepahit apa pun ini
Pelajaran yang berarti

2 comments:

lyssa wit broken heart said...

walau ape pun yg terjadi..rambut louie ku ini sudah lurus...hehehehe

Xis said...

Louie
salam syawal to you... life goes on.. how sad sometimes we are, we can't change all the history.. Take care and smile... :)