Sunday 12 October 2008

5 Perkara...

5 perkara bila jumpa kawan baru..

Kadangkala aku juga terfikir aper yang diharapkan pada seorg kawan...tapi tiap kali aku jumpa kawan yang baru ..soalan yang sama diajukan..tu tak kisah ler tapi cam dah jadi sinonem pada masyarakat atau rakyat dinegara ini tuk bertanya2kan soalan yang sama..

1.Kerja mana?
2.Org Mana?
3.Dah Lama Ke Tinggal Sini ?
4.Umah Kat Mana ?


Fuhhh Sama Jerk kan ..tul tak kengkawan..tapi tak kisah ler as long soalan2 itu bukan ler soalan2 yang sensitif tuk di jawab..

Terfikir bila lepak kat Chinoz klcc lewat semalam..aku berjumpa ngan kawan aku ..and then..dia bawak seorang kawan dia tuk diperkenalkan kat aku..orgnyer sangat segak dan menawan ..mesti pekerjaan dia juga tetap..bila lepak2 cam tu..aku terdengarlah perbualan mereka..bukan pasang teliga ..sebaliknya..ingin tahu...dia mempersoalkan 5 perkara..dan menyatakan 5 perkara kepada seorg kawan yang ala2 mabuk ..hahahha

Apa yang ko cari dalam berkawan ? Dan aper yang kau harapkan sebenarnya bila kawan ngan aku ?

1.Keikhlasan
2.Harta
3.One Night Stand
4.Rupa
5.Glamour


Kawan tu terdiam terus..tau tak la aper yang dia fikir..kalau ikutkan aku jawapan dia juga aku akan fikirkan ..tapi dalam masa yang sama aku rasa jawapan yang frist tu la yang paling tepat sebenarnya dalam berkawan..bukan niat yang lain..tapi biasalah kan Duniawi..ada macam2 jenis manusia..kekadang difikirkan ada juga yang memilih yang lain..kalau lah boleh dibaca hati manusia yang lain ..alamatnyer kucar kacirlah dunia nie..tul tak ..

Mereka tergelak besar..aku pun sama..tapi tu lah..tak larat mata dah mula nak pejam..aku boring sebenarnya ..kalau lepak umah pun ..mesti tido..lusa dah mula start kerja..entah aper yang berlegar dalam kepala..aku tak tau nak cakap aper..lately memacam yang aku fikirkan ..Kepala agak serabut ..harap2 ianyer reda kalau aku dah start kerja...lama tak jumpa bebudak office windu... :P

No comments: