Thursday 24 July 2008

Biarkan aku Terbang...


Semalam yang berlalu ..aku lalui liku2 ini dengan penuh sabar..aku sendiri tidak pernah puas dgn aper yang aku cari..aku ingin dan aku beri..segalanyer masih berlegar2 lagi dalam kepala aku sendiri..

Dah lama aku tak lawat keluarga di kampung..aku bukan tak nak balik..tapi keadaan aku buat masa ini masih tidak mengizinkan..dengan tugas dan sebagainyer..tapi aku telah janji pada diri aku hujung bulan lapan ini..aku akan menjejakkan kaki ke bumi kelahiran ku..dah lama benar aku tak lawat org tua..yang amat aku sayangi..dan adik beradik yang lain..

Aku hanya seorg di kota besar ini..kalau aku jahat ..aku boleh katakan aku mampu lakukan apa sahaja mengikut gerak hati..tapi aku tidak seperti itu..mana mungkin aku bebas terbang tinggi..sedangkan diri sendiri masih terikat dengan situasi yang menyulitkan diri..

Aku tahu aku masih di takuk yang lama..tidak ada perubahan yang ketara aku bawa tuk tahun ini..banyak lagi yang aku inginkan ..dan juga beri..tapi mampukah aku lakukan semua ini..aku tak nak ada masalah dengan sesiapa..aku juga tidak mahu terikat dengan sesiapa ..dalam kepala aku sibuk katakan yang aku mahu buzykan diri dengan kerja2 aku ini..aku tidak punya banyak masa lagi tuk tahun ini..apa yang aku impikan dan aku inginkan ..aku mesti dapatkan ..

Aku tahu..aku pasti akan menghampakan beberapa pihak kerana aku hanya ikut gerak hati ..aku mahu bebas ..tak mahu mengunakan idealogi mereka yang entah aper aper entah..dulu aku datang sini dengan keputusan aku sendiri..biarlah aku dengan cara aku begini..jika mereka terus menganggu aku ..aku pasti ingkar..aku tak sanggup dikongkong ..aku bukan budak kecil lagi..

Perjalanan ini sangat panjang..dalam perjalanan aku yang berliku ini ..aku ingin cari org yang baik2 tuk dijadikan teman,kawan dan tuk beri nasihat..bukan dengan sesetengah org yang aku jumpa hanya ingin kan keseronokkan semata2 ,imej yang dipamerkan itu palsu semata2 dah banyak aku jumpa depan cakap lain belakang cakap lain....aku benci semua itu...

akhirkan cerita ini ..biarkan aku terbang tinggi..kerana aku tahu aku mampu dan jangan kawal aku lagi..

No comments: