Wednesday 15 January 2014

Janji Dia..

Dulu dia setia bersama aku..
tapi bila taburan wang telah terlihat
terasa diri ini kosong tiada apa..
dia biasa mencuri sahabat sejati
dan dia bakal digelar musuh..

tapi..

jika wang bisa membina ikatan..
apa lagi musuh dilabelkan..
aku tidak mampu tatkala itu..
malah menagih sekeping hati
melalui getaran rahsia jiwa..


lalu..

ku bina ikatan dengan kejujuran..
aku tidak bisa hipokrit..
merasa lucu dan boleh mengembira kan orang lain
itu adalah rahsia kejayaan..

orang bisa senang
dengan permainan
tanpa tikaman ini..

aku selitkan sebuah memori indah ini..
itu yang aku dan dia janjikan..
walaupun impian tak tercapai awan

tapi..

aku bahgia tatkala bercerita tentang ini..

bila dewasa ini..
aku lihat dia tidak lagi seperti yang aku banggakan..
walaupun dia di gred A aku hampir di gred Z..
aku dapat memiliki kebahgiaan yang dia sendiri tidak dapat impikan..

itu wang yang kau kejar..
tapi jalan keikhlasan ku ..

telah membuka mata ku ..

aku bahgia.

No comments: