Tuesday 10 December 2013

Jangan Kau Tanya...




terkebil-kebil aku
mendapat msg kau pagi ini..
apa kau mahu..
bahagia bukan..

aku telah lama derita..
tapi aku kuat orangnya..
jenaka kawan2 ibarat
buih sabun yang berterbangan..
itu nilai gurauan ,..
kerana hati ini tidak sedikitpun mahu mendengar
biarkan ianya pergi ..
dan esok ada lagi ..
mungkin hembusan angin yang selalu bermanja..

aku hias rak itu dengan rapi..
tat kala aku lihat aku..terkedu..
ruangan yang tidak direstu..
sebab aku belum bersedia..
entah..aku gelisah..
hingga lewat malam..
satu pun aku tidak selesaikan..

aku ingatkan diri aku ..
sepatutnya aku tidak membalas msg itu..
aku gagal..

balik dengan renungan jauh..
itu yang mampu..
terserempak kawan lama..
mata aku Lebam..
aku tak larat sudah bercakap..

entah kenapa aku ..
aku jadi lemah ..

tapi..

kenapa dengan dia..
pilihan yang tidak bahgia ?
bukankah dia suka title raja2..
kau gagal bukan..
gagal melupakan aku..

selayaknya..

4 Tahun sudah berlalu..
apa kau buat..?
kau tinggalkan aku..
sedikitpun aku tak kisah..
aku jatuh bangun..jatuh..
tiada siapa yang mengerti..

aku cuba padamkan semuanya..

tapi kau..
tidak serik..

jangan kau Tanya aku lagi..

aku bahgia sekarang ini.

No comments: