Wednesday 17 February 2010

Sy Juga Bisa Dptkan..


Selang beberapa hari nie asyik panas aje nak keluar rumahpun tak der mood..so bergelimpanganlah depan tv tanpa melakukan aper aper..just makan,tido,makan tido sepanjang cuti..memang tak buat byk perkara pun cuti selama4 hari..baru tadi dpt panggilan dari mak kt kg.."Mak Rindukan Anak"itulah seorg ibu..hmmm rasa2nyer memang nak buat plan tuk pulang ke kg halaman nak jumpa keluarga tersayang..

Baru Tadi tengok awan sgt mendung..tup tup dah hujan lebat..Syukur dah tak panas2 lagi..kalau tidak mau tak keluar office hari ini..bahangnya sangat terasa..dunia2..

Hari ini kat office tak banyak kerja sangat..mana yg penting dah dpt pun disatlekan..kwn2 rapat sibuk tanya cuti buat aper..jawapan aku tetap sama makan,tido,makan,tido..yerlah buat aper nak adakan benda yang tak ada..dan nafikan benda yg benar2 berlaku dlm hidup aku..

Kawan2..
Terus terang..aku lebih rela sendiri macam nie..bagi aku kekadang kawan pun boleh buat diri kita jahanam..entahlah ..banyak yg luka dari ceria..yg aku katakan ini bukan semua..tapi kebanyakan yg aku kenali semuanya berperangai binatang ..depan lain, belakang lain..bila tak tegur dan aku cuba buat hal aku..mcm2 cerita yg keluar..hah..yang dok sibuk jaga tepi kain org tu lagilah..dah lah nama disenarai hitam oleh aku..lagi nak ambik tau aku pergi ke sana ke mari..what the fcuk la kan..ko gi mati dengan hidup ko la kan..aku tak pernah nak kacau hidup kau..buat aper ko nak ambik tau hal aku..

Banyak benda aku belajar sekarang ni..menahan kata2 pun tak guna ..bagi aku apa yg aku nak katakan kat sini..aku juga bisa katakan..dapatkan apa yang aku nak ..aku sedikitpun tak mau meminta simpati sapa2..manusia sekarang ni memang rambut jerk sama hitam ..tapi hati tu ...sangat keji dan penuh dengki..bukan sekali aku jumpa org2 yg macam ini..rasanyer aku pun dah masak sangat dengan perangai-perangai diaorg nie..

Ok2..sabar louie ..fuhhh sangat lega..sempat aku habiskan kerja tadi..lepak dengan geng kat tempat biasa..aku tahu aku ramai geng,dan aku punya suka nak lepak dengan siapa..bagi aku ..aku peduli aper org nak cakap aku aper..kekadang aku pun tak faham kenapa mesti nak berebut pasal aku ..aduh..nak join group ni tak bley ..nak join group tu tak bley..come on la..i want to be free and let me be what i want to be..kenapa susah sangat eah...

Aku pun tak tau kenapa aku nak marah2..nak kata aku marah pasal kerja..kat tempat kerja ok..mungkin aku marah sebab ramai sangat dok sibuk ambik port pasal hal aku ..aku rasa rimas plak..ni belum lagi aku popular..kalau aku popular nanti entahlah eak..tentu macam2 citer yang tak sepatutnya keluar..ahhh gi mam..la kan..

Tadi aku sempat lepak KLCC..baca buku kegemaran aku..banyak juga benda yang aku pelajari..semua majalah aku hentam..inilah cara aku lepaskan tekanan..nak balik rumah tak der benda nak buat..nak tengok American idol ..dah terlepas la plak..kena tunggu jam 12am ..sempat lagi nie..so boleh lah type per yg aku suka..

oh tadi semak2 majalah ternampak satu kasut yg aku suka..aku mau dapatkan nyer segera..teruja sangat2..harganyer jangan cakap ler..tapi aku juga bisa dapatkan nyer..kalau aku dah minat aku peduli aper dengan harga...hahhaa...

Oklah..satu jerk pesan aku ..kat org2 yang pernah berkawan dengan aku.."aku pernah jadi baik..dan biarkan lah kebaikan aku dibalas dengan kebaikkan...jika sebaliknya berlaku..kau sendiri tahu apa yang aku akan lakukan..jangankan pandang..bayang pun aku tak mau lihat.." fikir2kanlah..aku hanya manusia biasa..dan jangan dok sibuk jaga hal org ..jaga hal sendiri adalah lebih baik...chow...

1 comment:

AkU said...

don't let the majority influence ur thought on the minority..~~