Thursday 8 October 2009

Kejutan..



Takdir Tuhan yg tentukan ..itulah yg louie nak katakan ..penat louie fikir..kebelakangan ini banyak benda yg terjadi dan dengan perkara2 yang terjadi itu telah mematangkan fikiran louie ..nak mengeluh panjang pun tak berguna segala yg berlaku memang diluar jangkaan louie..

Perkara pertama yg berlaku hari ini bila mana rombakkan kerja oleh org baru yg memegang jawatan kat office memang ramai yg tak dapat terima ..louie tidak terkecuali sebab louie rasa sangat2 leceh tuk buat kerja bila mana kena mintak kebenaran org itu dulu ..yerlah walaupun dia bos tapi kerja louie semuanyer menjadi lambat..mengeluh panjang.

Ke-2..louie dapat msg dari housemate lama..dan dia menyatakan ada amount yang louie kena jelaskan ..( memang terkejut ) louie tak pernah terfikir amount itu louie kena jelaskan padanya..dia kata dia siap keluar bil lagi..tapi louie buat keputusan ..louie malas nak fikir sebab pasal duit ni org boleh bergaduh dan louie katakan dan setuju bahawasanya ..duit louie boleh cari ..dan louie sama sekali tidak kisah dgn berapa banyak jumlah kerana louie percaya rezeki ada kat mana2 .

ke-3..dalam keluhan tuk membayar balik tunggakan rumah ..louie dapat juga satlekan jumlah yg ditentukan oleh owner..rasa lega bila owner louie begitu memahami situasi louie tika dan saat ini..dia kata bayar takat yg mampu..tapi bagi louie ..segalanya akan selesai dalam masa terdekat InsyaAllah.

ke-4..kejutan keempat..dimana louie dapat panggilan dari satu syarikat ini menyatakan louie kena gi 2nd interview so ..rasa happy sangat2 ..adakah louie bakal menukar tempat kerja..aduh sangat gembira rasanyer...

ke-5..Claim louie tuk ujung bulan ini berjalan dengan lancar dan louie akan terima sejumlah wang tuk bayar hutang2 louie..kalau boleh bab2 hutang nie tak mau la tangguh2 ..sebab duit boleh buat gaduh.
Ke-6..louie dah baik dengan org yang louie anggap adik louie sendiri..kita dah mula hantar sms dan juga bercerita..dosa lama louie dah ampun kan..bina buku barulah jawapnyer.

Ke-7..louie happy dikelilingi kawan2 yang memahami louie dan louie sangat bersyukur berjumpa dgn mereka...harap hubungan kami kekal selamanya.

Segalanya berlaku dalam satu hari..ting tong dibuatnya..tapi apa yang berlaku louie terima dengan positif..happy sangat..esok ada makan2 kat office..adakah ini makan2 terakhir sebelum louie masuk kerja baru..will see..

No comments: