Tuesday 25 November 2008

Tidur Yang tidak Lena..


Semalam lepas sahaja pulang dari pavillion..aku semak2 schedule yang ada takut2 bercanggah dengan apa yang sedang aku plankan..lewat kebelakangan ini..agak kelangkabut dibuatnya..bagaimana aku mau ambil cuti..sedangkan bos sendiri kerap kali bertukar2 keputusan yang telah dijanjikan..aku sendiri jadi bingung..

Lepas sahaja mandi aku terus ke kamar tuk menyiapkan segala macam perkakasan tuk di bawa esok hari..ku pasang radio sekuat yang mungkin..memecah keheningan malam..aku sendiri hari ini..yang lain belum lagi pulang..ah keadaan seperti itu juga sudah biasa..dahulu aku juga hanya sendiri...tiap hari juga sendiri...bertemankan sepi..

Aku matikan segala macam bunyi..ku pasang jam agar aku biasa bangun awal pada pagi esok..lampu telah lama ku padamkan agar aku terus lelap tidur..tapi mengapa aku masih tidak dapat melelapkan mata..adakah sesuatu yang berlaku itu ada kaitannya dengan perkara semalam..ah pening aku dibuatnya..kenapa aku malam ini..

Tidak seperti malam2 sebelumnya...kepala mula pening..hati mula gelisah..mau sahaja aku Mc keesokkan hari nya..aku sudah penat tapi tidak sedikitpun mahu putus asa tuk memikirkan nya..

Dia hanya membisu..tiada jawapan..aku tidak mahu memaksa...aku pasrah..biarlah begini..selamanya...yang pergi bagiku susah tuk diganti...

Tidur..
Tapi..
masih tidak lena..

:(.

No comments: