Tuesday, 9 September 2008

Pendrive Jumpa Balik


Hari ini louie nak citer sikit..apa yang telah berlaku lewat seminggu ini
actually benda nie dah lama louie simpan dalam hati..
kata org kalau dah nama barang yang disayang tetap juga akan kita jumpa balik

Minggu ni louie memang datang kerja awal..
louie masih memikirkan mana pendrive louie 4gb yang memang louie rasa sepatutnya tidak hilang..bila difikir2kan balik apa yang berlaku ..banyak betul gambar dalam tu..
rasa risau pun ada rasa berserah juga ada..tapi apa nak buat..

Selang beberapa bulan lepas tu..
Biasalah Breafing skit..sebelum masuk bertugas
bila mana mata ni asyik mengattack benda yang tergantung di badan seseorg
rasa macam pernah kenal barang itu..

"ITU LAH PENDRIVE AKU YANG HILANG ITU"

Tapi tak boleh buat aper aper coz tidak ada bukti yang kukuh menyatakan itu adalah hak louie
macam2 juga idea tuk dapatkan barang tu balik...
Bila tiba sesi beremail..tibalah masanyer louie luahkan pada group yang ada
louie katakan pada mereka yang louie nak gi jumpa bomoh..nak mandrem org yang suka
curi barang..lelebih lagi org yang dah ambil pendrive louie..panjang lebar juga sesi beremail tuk
hari itu...ada yang setuju ada juga yang tidak setuju..tapi dalam hati louie hanya satu
louie mesti buatkan org itu takut dan pulangkan kembali barang louie tersebut..
bomoh membomoh tu hanya tuk takutkan org tu jerk..louie pun tak berani sebenarnya..ahhaha

Bila habis sudah mengayat ..akhirnya ..org yang mengambil tu tawarkan diri tuk tolong cari pendrive louie..yang kelakarnya dia nak tolong cari kan tempat dimana barang tersebut hilang..

Pagi tu...dia hantar msg kat louie ..dia bagi tau ..yang dia ada tanya seorg ustaz berkenaan dengan barang louie..amboiii propa..tak sampai 10 minit barang tu dia dah jumpa..nampak sangat tak Logik..tapi tak per lah as long barang louie dah jumpa balik..dan louie dah dapat balik pendrive tersebut ..walaupun document didalam nyer telah hilang sama sekali...

Atas usaha louie juga...akhirnya si pencuri memulangkan barang tersebut..walaupun pada hakikatnyer louie tau sapa org tu..ahahhahahaa diamkan saje..

1 comment:

lyssa wit broken heart said...

saper kah si pencurik itu hahahahah...yang penting bonda ronggeng kamu ini sudah tahu muakakaka